El PP ha estimat el recurs de reposició que interposà el regidor socialista Josep Llorca contra “l’expedient administratiu relatiu al nomenament de funcionari mitjançant lliure designació” per “incompliment del principi fonamental de publicitat que ha de respectar qualsevol convocatòria de provisió de llocs de treball”, la qual cosa implica reconéixer que tot l’expedient és nul de ple dret.
El passat tres d’abril Josep Llorca presentà un recurs de reposició contra el Decret d’Alcaldia núm. 127, de 19 de gener de 2009, pel qual s’aprovaven les bases de la convocatòria per a la provisió del lloc de treball de “Cap de negociat d’Alcaldia” mitjançant lliure designació; contra la Resolució d’Alcaldia núm. 485, de data 9 de febrer de 2009, per la qual s’aprovava la relació definitiva d’aspirants admesos, es nomenava les persones que havien d’integrar la Comissió de Valoració i es fixava la data de constitució de la dita comissió per a la valoració dels mèrits del concurs en qüestió; i, finalment, contra el Decret d’Alcaldia núm. 682, de data 18 de febrer de 2009, pel qual es nomenava el funcionari Miguel Escrig Negrete, oncle de la regidora del PP Charo Escrig, cap de Negociat d’Alcaldia. El dit recurs es basà en l’”incompliment del principi fonamental de publicitat de qualsevol convocatòria de provisió d’un lloc de faena”, puix les bases de la convocatòria “solament s’han publicat en el Tauler Municipal d’Edictes i no als diaris oficials a què obliga la normativa vigent, és a dir, el DOCV o el BOP”.
Per a Josep Llorca “s’han incomplit tant l’article 20.2 de la Llei de la Funció Pública Valenciana, com també els articles 18.2, 27 i 28 del Reglament de Selecció, Provisió de Llocs de treball i Carrera Administrativa del Personal comprès en l'Àmbit d'Aplicació de la Llei de Funció Pública Valenciana”, de manera que “tot aquest procés no s’ajusta a dret per prescindir absolutament del procediment legal establert i, per consegüent, és nul de ple dret”.
Segons el regidor socialista, “aquest és un clar exemple de la política de Personal de l’alcalde: no tenir en compte la legalitat vigent i nomenar a dit els funcionaris addictes al règim. És clar que la immensa majoria de funcionaris no volen problemes mentre estiga vigent l’actual “estat de terror” i, òbviament, no s’atreveixen a optar a les diferents places”. Llorca ha afirmat que des del passat novembre l’arbitrarietat s’ha apropiat de l’Ajuntament i “aquest no ha estat el primer cas ni, desgraciadament, serà l’ultim. Han col·locat i estan col·locant a familiars de regidors i polítics del PP de manera il·legal en llocs clau de l’Ajuntament, però el temps i la Justícia traurà a cada un els colors i els col·locarà al lloc que es mereixen”. El polític socialista ha finalitzat anunciant que “estem elaborant un dossier amb totes les irregularitats i el farem públic pròximament”.
El passat tres d’abril Josep Llorca presentà un recurs de reposició contra el Decret d’Alcaldia núm. 127, de 19 de gener de 2009, pel qual s’aprovaven les bases de la convocatòria per a la provisió del lloc de treball de “Cap de negociat d’Alcaldia” mitjançant lliure designació; contra la Resolució d’Alcaldia núm. 485, de data 9 de febrer de 2009, per la qual s’aprovava la relació definitiva d’aspirants admesos, es nomenava les persones que havien d’integrar la Comissió de Valoració i es fixava la data de constitució de la dita comissió per a la valoració dels mèrits del concurs en qüestió; i, finalment, contra el Decret d’Alcaldia núm. 682, de data 18 de febrer de 2009, pel qual es nomenava el funcionari Miguel Escrig Negrete, oncle de la regidora del PP Charo Escrig, cap de Negociat d’Alcaldia. El dit recurs es basà en l’”incompliment del principi fonamental de publicitat de qualsevol convocatòria de provisió d’un lloc de faena”, puix les bases de la convocatòria “solament s’han publicat en el Tauler Municipal d’Edictes i no als diaris oficials a què obliga la normativa vigent, és a dir, el DOCV o el BOP”.
Per a Josep Llorca “s’han incomplit tant l’article 20.2 de la Llei de la Funció Pública Valenciana, com també els articles 18.2, 27 i 28 del Reglament de Selecció, Provisió de Llocs de treball i Carrera Administrativa del Personal comprès en l'Àmbit d'Aplicació de la Llei de Funció Pública Valenciana”, de manera que “tot aquest procés no s’ajusta a dret per prescindir absolutament del procediment legal establert i, per consegüent, és nul de ple dret”.
Segons el regidor socialista, “aquest és un clar exemple de la política de Personal de l’alcalde: no tenir en compte la legalitat vigent i nomenar a dit els funcionaris addictes al règim. És clar que la immensa majoria de funcionaris no volen problemes mentre estiga vigent l’actual “estat de terror” i, òbviament, no s’atreveixen a optar a les diferents places”. Llorca ha afirmat que des del passat novembre l’arbitrarietat s’ha apropiat de l’Ajuntament i “aquest no ha estat el primer cas ni, desgraciadament, serà l’ultim. Han col·locat i estan col·locant a familiars de regidors i polítics del PP de manera il·legal en llocs clau de l’Ajuntament, però el temps i la Justícia traurà a cada un els colors i els col·locarà al lloc que es mereixen”. El polític socialista ha finalitzat anunciant que “estem elaborant un dossier amb totes les irregularitats i el farem públic pròximament”.