jueves, 12 de febrero de 2009

Es confirmen les irregularitats denunciades pel PSPV-PSOE en l'adjudicació de la neteja dels edificis municipals

11-2-2009.- Josep Llorca: “La neteja dels edificis municipals s’ha realitzat durant els darrers mesos sense contracte. Al mes de novembre van paralitzar l’adjudicació que estava en marxa, al·legant que el pressupost era excessiu, per canviar els criteris d’adjudicació, eliminar el comité de valoració i, així, tenir les mans lliures per tal de poder adjudicar el servei a l’empresa amiga de torn. Ara resulta que el nou pressupost és exactament el mateix que l’anterior i ningú no dóna explicacions, ni l’alcalde ni el regidor d’Hisenda i Contractació, el trànsfuga Melero”.

Per resolució d’alcaldia núm. 4092, de data 13 de novembre de 2008, l’anterior govern municipal aprovà l’expedient de contractació per a l’adjudicació del contracte per a la prestació del servei de neteja d’edificis municipals amb un pressupost de 750.000 € anuals, IVA inclòs. L’anunci de licitació d’aquest servei es publicà en el BOP núm. 230 de 28 de novembre de 2008, per la qual cosa les diferents empreses candidates ja podien presentar les seues ofertes. Tanmateix, el nou alcalde, mitjançant el decret núm. 4508 de nou de desembre de 2008, va renunciar al dit contracte “en aras al interés público, dado que el presupuesto de 750.000 €, IVA incluido, es excesivo para las prestaciones a realizar previstas en el Pliego de Cláusulas Administrativas Particulares”.

L’antic contracte tenia un pressupost de 561.000 € anuals, a raó de 12 €/hora, però no hi estaven inclosos diversos edificis municipals, com els col·legis “Mª Francisca Ruiz Miquel” i “L’Ermita”, les instal·lacions del “Club de Tennis” o el Teatre Auditori. El nou contracte aprovat per l’anterior govern municipal sí que incloïa aquestos edificis municipals i actualitzava els preus als del mercat fixant-los en un màxim de 15€/hora, més IVA. A partir d’ací les empreses candidates havien de presentar els seus projectes i les corresponents ofertes econòmiques. Els criteris de valoració tenien en compte en un 70% el projecte presentat i en un 30% la millora econòmica, de tal manera que era necessari un comité de valoració independent format exclusivament per tècnics per tal de valorar projecte, en ser aquest una criteri subjectiu.

Josep Llorca ha denunciat que en el nou contracte, publicat el 21 de gener en el BOP, el pressupost no ha variat “ni un cèntim, per la qual cosa exigim explicacions tant a l’alcalde com al trànsfuga. Per què ho van paralitzar? Per què no ha baixat el pressupost si aquesta era l’excusa?”. El regidor socialista ha afirmat que “el nou alcalde ha canviat els criteris de valoració i ha decidit valorar en un 60% la millora econòmica i en un 40% el projecte, amb la qual cosa ha eliminat el comité de valoració i ha deixat la porta oberta a l’adjudicació a l’amic de torn. Fa dos mesos ho vam denunciar i ara les nostres sospites s’han confirmat”.

Per a Llorca s’ha demostrat que “tot ha estat una farsa i que l’objectiu ha estat tenir llibertat a l’hora d’adjudicar i no estar obligats per informes independents”. El regidor ha finalitzat afirmant que “des de novembre s’hi han produït irregularitats inadmissibles que ens obliguen a demanar responsabilitats. Paralitzen l’adjudicació, canvien els criteris, l’empresa treballa sense contracte i, damunt, les treballadores fan faena sense estar donades d’alta a la Seguretat Social. I, mentrestant, l’alcalde i el trànsfuga callen. Podrà dormir el trànsfuga per aquestes irregularitats com li ocorria abans amb els deutes?”.